Komunikační kampaně

/ Tvoříme komunikační kampaně.

Pro interní i externí použití. Proč? Pro vysvětlení základního principu - PROČ.

DOKUD LIDÉ NECHÁPOU "PROČ", TAK VÁŠ PROJEKT NEZNAMENÁ NIC.

Ve chvíli, kdy potřebujete zákazníkovi (a je jedno jestli se jedná o interního zákazníka - interní tým, nebo externího - vaše klienty) prezentovat nový produkt, aplikaci, nástroje, změnu směru či jen nové dovednosti, je vždy potřeba podpořit celé toto snažení kampaní. Opravdu vyjímečně zabere prosté "od teď děláme to, či ono". Čím lepší kampaň uděláte, čím lépe bude zacílená, čím lépe vysvětlí elementární principy. Když lidé chápou proč, tak jsou na vlně změny, ne proti ní. 

A přesně s tím vám pomůžeme našimi kampaněmi.
/ můžete mít klidně...

TEN NEJLEPŠÍ PRODUKT NEBO PROJEKT, ALE ...

/ Proč je PROČ základ?

Náš kolega Petr Čuda vám v krátkém videu vysvětlí elementární základ - tedy proč tvoříme kampaně na základě metody Proč, co, jak.

/ Interní komunikační kampaň

je tu proto, aby kolegové pochopili klíčové důvody, proč firma přichází s novým projektem, technologií, strategií nebo klíčovou změnou.

Interní kampaň budujeme prostřednictvím videí, návodů a článků v intranetu, Teamsech, školení a workshopů, a také na sociálních sítích jako LinkedIn a YouTube, které zaměstnanci sledují. Klíčovým prvkemkampaně je stručnost a srozumitelnost. Minutové video efektivně nahradí třístránkovou zprávu. U důležitých sdělení je zásadní jednoduchost, nikoli zbytečné detaily.

Když změnu dobře vysvětlíme, kolegové ji přijmou rychleji, s menším odporem a bez zbytečných komplikací.

/ Externí komunikační kampaň

vám pomůže sdělit světu, klientům a obchodním partnerům, co pro ně umíte udělat, jaké máte novinky a kompetence, a proč by s vámi měli spolupracovat. 

Externí kampaň je založená na roadmapě s kombinací videí a krátkých článků na sociálních sítích a webu. Vše musí tvořit kompaktní celek s návazností a kontinuitou informací, protože budujete svůj brand. Vzdát se kampaně po měsíci je nejhorší volba; úspěšný brand se nevybuduje za tak krátkou dobu. Stručnost a srozumitelnost hrají klíčovou roli. 

Minutové video na sítích vysvětlí mnohem lépe, proč si zákazníci mají koupit váš nový produkt, než elaborát technických parametrů.
/ Kampaň s level apps

typicky obsahuje tyto části:

A nezáleží až tak moc na tom, jestli se jedná o interní (chceme-li adopční) kampaň, nebo o externí (chceme-li marketingovou) kampaň. Elementární principy adopčních i propagačních kampaní jsou obdobné, liší se pak v detailech, použitých postupech a hlavně v jazyku, jakým kampaň mluví. 

Přeci jen, pro interní adopci můžete používat ve firmě etablovaná odborná slova, zatímco pokud cílíte propagační kampaň na trh B2C musíte mluvit obecněji. Stejně tak interně můžete použít jiný design a dost možná nemusíte vymýšlet nové koncepce, které ale naopak venkovní trh vyžaduje.
Roadmapa
Správným začátkem úspěšné kampaně je roadmapa. Tedy seznam kroků, termíny a tým, který vše přetvoří v realitu. Samozřejmě nezapomínáme na hodnotící kritéria (KPI), rozpočty, očekávání a cíle každé kampaně.
Rozcestník
Základem úspěchu kampaně je mít jedno místo, které jasně plní funkci: "vím, že se odtamtud dostanu všude, kde potřebuji." Může to být Intranet, či Teamsový kanál, ale klíčové je, aby existoval a všichni věděli, kde jej najdou. 
Videa
V dnešní době je video formát jednoznačně nejvíce konzumovaným obsahem v digitálním světě. Minuta videa vysvětlí více, než 2 stránky parametrů. Video si pustí >60% lidí, zatímco text si přečte 10-15%  publika.
Textové materiály
Každý jsme jiná osobnost, tudíž i každý umíme vstřebat informace jiným způsobem. Připravujeme tak vždy různorodé materiály, ale se společnou příběhovou linku. Kampaň netvoříme do šuplíku, ale pro lidi.
Workshopy
Praktické workshopy jsou naprosto klíčové. Možná se vám to bude zdát úsměvné, ale valná většina vašich zaměstnanců opravdu chce vědět, co se ve firmě děje. A lépe vysvětlit workshopem, než aby byla šuškanda.
Sociální sítě
Můžeme o tom vést spory, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je asi tak všechno, co se s tím dá dělat (Jára Cimrman). Sítě jsou dnes komunikátorem. I pouhé dva příspěvky za měsíc udělají více parády, než se zdá.
/ Základní kámen našich kampaní: 
Metoda PROČ, CO, JAK.
Že jste o takové metodě neslyšeli? Určitě vám už ale někdo řekl, že hlavní je odprezentovat CO děláme (že jsme největší v oboru, že máme tolik a tolik klientů, že vyrábíme tamtu či onu součástku)? Technici vám řekli, že se musí hlavně odprezentovat JAK to děláme (kolikrát ohneme rovnátko na ohýbátko, než bude rovné, jaký máme postup dodávky projektu apod.)? 

V level Apps používáme léty osvědčenou metodu "Proč, co, jak". Pro doručování kampaní i pro naše vlastní fungování. 

Proč? Protože funguje!

/ Chci pomoci s kampaní

Vyhledávání